woensdag 22 mei 2013

Gezellig ...

Met het minder goede weer dit voorjaar de felle regenbuien en 
de koude wind de laatste dagen  ,
kunnen wij er echt van genieten om onze haard nog eens aan te steken in de winter gebeurt dat dagelijks maar nu enkel bij dit schrillige weer dat zich in
deze lente voordoet , die haard dat maakt echt wel de woonkamer voor ons helemaal gezellig , we hebben hem nu zo een 6 jaar en hebben nog geen
seconde spijt gehad van die aankoop , hout hebben we genoeg voorhanden ,
een paar keer per jaar trekt manlief het bos in voor nieuw hout dat dan weer een paar jaar moet drogen voor dat het gebruikt kan worden .
Die schouw er rond ja dat was een ander paar mouwen , wat moest het worden , een hele ombouw of gewoon lekker strak , ik hou heel erg van de landelijke stijl maar anderzijds heb ik het ook graag strak , dus zijn we voor een strakke schouw gegaan in een landelijke kleur , nu is hij geverft in klei van histor maar ik denk er over na om hem eens zwart te maken , even nog nadenken , als jullie tips hebben altijd welkom !




Zoals jullie kunnen zien hebben wij houten binnenmuren , wij hebben gekozen voor een houtskelet bouw ,  het is te zeggen manlief zijn voorkeur ging er naar uit , en aangezien hij al het werk zelf ging doen ben ik hem daar maar in gevolgd , maar ik ben best tevreden met het resultaat hoor , alleen eens vlug een muur een ander kleurtje geven zit er niet bij  , het is een heel werkje zo ,
latje per latje met de borstel in de gleufjes  vandaar dat ik de schouw al eens vlugger een ander kleurtje geef !


 
 
 
De kindjes zijn naar school nu , ik heb een dagje vrij mijn 2 e blogpost
is hopelijk gelukt , en dan ga ik nu genieten van al dat moois dat jullie
gepost hebben !
Fijne woensdag !!!

Lieve groetjes Petra



7 opmerkingen :

het Moonhuis Monica zei

Hai Petra,

Wat ziet het er mooi uit bij jou, superleuk.
Welkom in Blogland!!
Je reageerde bij mij en ik was nieuwsgierig want "At home by my" kende ik nog niet ;-)
Je moet even een volgerslijst toevoegen op je pagina, daar kunnen medebloggers zich aanmelden, als ze je willen volgen.

Liefs Monica

Het witte huis met de zwarte deur zei

Hoi Petra, zag je reactie op mijn blog en ben gelijk even bij je gaan kijken! Leuk dat je ook bent gaan bloggen Ben benieuwd, ga je volgen!!

Fijne avond,
Groetjes Patries

lia zei

Hey Petra, bedankt voor je leuke reactie. En fijn dat je dat gedaan hebt, want zo kom ik weer hier. Ziet er super gezellig uit bij je, en die schouw is prachtig zo strak.
Veel blogplezier.
Lieve groet Lia

Athomebymy zei

Dank je monica , ik heb jou raad direct opgevolgd
(na even zoeken natuurlijk )
xxx

Athomebymy zei

Dankuwel !!
xxx

Athomebymy zei

Dankuwel !!!
xxx

Anneke zei

Welkom in blogland gezellig hoor. Dat ziet er veelbelovend uit zeg. Ik ga je volgen en kom snel weer eens bij je langs
Liefs Anneke