dinsdag 18 juni 2013

Wonen landelijke stijl ...

Uit mijn vorige blogposts  kunnen jullie waarschijnlijk al wel uitmaken dat ik redelijk onzeker ben ... en ook over mijn huis .. dat komt vooral omdat ik in mijn omgeving weinig positieve reacties krijg over mijn interieur ..
 
Mijn interieur en interieurs bekijken is zelfs een echte passie en gaat héél ver ,
zo val ik meestal ook in slaap dat ik in mijn dromen het ene of het andere kastje
aan het schilderen ben of een hoekje aan het inrichten ben ..
 
Maar om de een of andere reden kan ik die passie met niemand delen ,
als je dat hier doet word je al vlug zoals ze dat hier zeggen als <een dikke nek>
beschouwd  ,  ik ken dan ook maar weinige mensen met een mooi interieur laat staan met een passie voor interieur , toen ik, ik denk zelfs maar begin vorig jaar achter mijn computer ging zitten met het gedacht van :
ik moet toch mooie interieurs vinden , er moeten
toch mensen zijn die hun interieur met anderen willen delen ,
 
en zo ben ik bij veel mooie blogs uitgekomen , er ging een nieuwe wereld voor me open , en jullie vinden dat misschien stom maar buiten de mooie woonbladen , de  weinige mooie interieurwinkeltjes in de buurt , had ik dus echt helemaal geen enkele andere connecties om mijn passie met te delen ..
 
Zo ook deze blog -mijn blog- buiten manlief en dochterlief weet daar niemand van , dat is het beste ook om zo negatieve commentaar te vermijden ..
 
Dus al jullie positieve reacties zijn héél leuk maar ook zo onwennig ...
 
Toch wil ik jullie daar nog eens héél erg voor bedanken !!!
 
Ik zit op facebook en toen ik bij een verre vriend een album ,,at home,, zag
met daarin allemaal foto's van zijn interieur dacht ik vorig jaar ,
dat wil ik ook wel doen , ik ben toen een album begonnen met
foto's van mijn interieur , buiten veel negatieve commentaar kreeg ik van één meisje zonder dat ze het wist ook heel positieve commentaar  , ze dacht dat ik in mijn album interieur foto's vanuit de woonbladen gepost had , maar niets is
minder waar het waren foto's van mijn huisje ...
 
Ik was daar héél erg blij mee en zei dit tegen mijn zus , waar ik voor te lachen bijzegde :goh misschien moet ik maar eens foto'tjes naar wonen landelijke stijl sturen ,,, ja dat moet je doen zei ze , en na lang aandringen een 2 maand verder heb ik het toch gedaan al was het om van de zus haar gezaag af te zijn ,
 
Toen ik de dag erna van Tinneke (hoofdredactrice) direct een mail terugkreeg ,
met daarin <ik ben helemaal enthousiast over jullie woning en breng graag een reportage uit in editie 4 )
Kon ik alleen maar denken woow woow woow , weken lang heb ik gezweeft
van geluk van ongeloof , dit was echt een droom die uitkwam en waar ik ons
absoluut geen kans voor gaf ....
 
En die droom die verscheen vorig jaar augustus in Belgie en september in Nederland het was een hele ervaring
een fotografe in huis  het interview maar het was allemaal zooo leuk
en zeker voor herhaling vatbaar ;)
 
 
 
Ik laat jullie effen mee genieten ...
 
 
 

 
Ik hoef er niet bij te zeggen dat ik ook hier van de weinige mensen die het wisten , veel kritiek over gehad heb ,, dat blijft pijnlijk
maar ik heb me er al lang bij neergelegt dat ze ook vooral iets zoeken
om kritiek over te kunnen geven ..
 
En ik , ik ben héél erg blij dat ik jullie ondertussen allemaal leer kennen ,
en dat ik eindelijk iemand gevonden heb om mijn passie mee te delen ...
 
Zo dit was me wel een echte emo blogposts ,
de volgende gaat een hele happy post zijn ...
 
Fijne avond iedereen !!!
 
Liefs Petra

 

33 opmerkingen :

Colin zei

Ik lees echt met verbazing je blogje. Ik ben net als jij gek op wonen, interieur noem maar op. In mijn omgeving weinig vriendinnen die daar ook zo blij van kunnen worden, op 1 vriendin na die (te) ver weg woont, maar ieder haar ding denk ik dan maar.

Vooralsnog vind ik mijn boeltje thuis niet blogwaardig, maar zijn er zoveel andere geweldige woonblogs waar ik helemaal blij van word. Leuk dat iedereen op haar eigen manier met wonen bezig is en dat deelt, jij dus ook!

Mijn indruk van jouw blogje is juist je bescheidenheid, eerder voorzichtig iets bloggen dan die 'dikke nek'. Jammer dat je jezelf in zoveel bochten moet wringen om maar geen negatief commentaar te krijgen meis. Volgens mij woon je namelijk hartstikke leuk en daar mag je toch gewoon trots op zijn?

Blijf maar lekker bloggen, kan ik van jouw leuke huis mee blijven genieten. Groetjes, Colin

inge van der sanden zei

Ik zit je post ademloos te lezen, heb je er wel eens aan gedacht dat die mensen jaloers op je zijn?
Je hebt werkelijk een heel mooi huis en je hoeft je nergens voor te schamen, je staat zelfs in een tijdschrift, dat zegt toch al genoeg.
Ik heb het hier ook hoor met bepaalde 'vrienden' als ze niets zeggen over mijn interieur weet ik genoeg, maar daar sta ik boven hoor, ik doe wat ik wil, en hoef aan niemand verantwoording af te leggen.
Ik geniet van je foto's en je posten, en ik ben blij dat je er bij hoort hoor.
Wat je vertelde dat je in slaap valt met dit of dat kastje of kleurtje, dat heb ik ook, in mijn verbeelding zie ik het dan helemaal voor me... dat noemen ze passie.... leuk toch?
Lekker je ding blijven doen.......
Leuke reportage trouwens...

Groetjes,
Inge, my choice

Anita r zei

Wat jammer allemaal.
Wij zij in ins huis 13 jaar geleden komen wonen.
Ik durfde zelfs mijn eigen ding niet te doen.
Woonde hier niet naar mijn zin.
Het heeft 50 jaar geduurd maar nu doe ik mijn eigen ding.
Kan mij niet meer schelen wat een ander er van vind als ik er maar blij van word.
Ik ben nu eindelijk blij met ons huis.
Doe lekker je eigen ding.
Ik vind met wat ik gezien heb bij jou erg leuk.
Mensen kunnen ook vreselijk jaloers zijn.
Of durven zelf niet.
Hoop nog veel van je te lezen.
En wees trots op je zelf meis.

gr. Anita

Dorine zei

Ik herken de reportage en je kunt trots zijn op je huis hoor! ik vond het prachtig. Het lijkt me stiekem ook wel leuk om in een blad te staan hihi...fijn dat je nu je passie kwijt kan op je blog, kunnen wij heerlijk meegenieten!!
Groetjes, Dorine

Gerry zei

Ik zit met verbazing en boosheid dit log te lezen.
Lieve Petra, wat vind ik erg voor je dat je zoveel negatieve kritiek krijgt op je huis.
Ten eerste is een woonhuis heel persoonlijk, dus wie is een ander om daar zo negatief over te doen.
De reportage herken ik. Ik vind dat je een prachtig huis hebt en een al evenzo mooi huis.
Kom maar veel bij ons kijken, daar houden we van om met elkaar onze dingen te delen.
Schaam je niet voor je prachtige huis en durf het te laten zien. We houden van binnenkijkers.
En wat het blad betreft: niet velen krijgen die kans, ik denk altijd dat je dan ook echt wat moois moet hebben.
En wat de kritiek betreft: zou er niet veel jaloezie bijzitten?
Goed dat je in de wereld van het woonbloggen bent gekomen! En straal je woonpassie uit!

Lieve groet,
Gerry

Gerry zei

Oh ik maak fouten. Ik bedoel dat je naast je prachtige huis ook nog zo'n heerlijke tuin hebt!

Liefs, Gerry

Anneke zei

Ik ken je reportage ook. Je mag heel trots zijn op je huis. Het is zo sfeervol ingericht. Ik herken de onzekerheid wel hoor. Daar heb ik ook last van. Maar misschien is het inderdaad jaloezie. Niet onzeker worden hoor je staat niet. voor niets in ons prachtige woonblad. Kijk daar ben ik weer jaloers op (grapje)
Liefs Anneke

het Moonhuis Monica zei

Leuk is het bloggen dan he, we delen allemaal dezelfde passie en reacties krijgen op een post die je gemaakt hebt is dan hartstikke leuk, daar wordt een mens toch blij van?
Tja ieder z'n hobby hoor, lekker niks van aan trekken ;-)
Ik kan me er wel iets van herinneren als ik de foto's zie.
Ik heb de editie erbij gepakt om het nog eens te bekijken, maar ik kan het niet vinden, sta jij wel in die editie(die je laat zien aug/sep 2012?)
Ik snap er niks van ;-)heb m nu 3 keer doorgebladerd huh?

Liefs Monica

het Moonhuis Monica zei

Ooh ja, dat dacht ik al, dat het de Belgische uitgave was. Ik zal vanmiddag eens kijken of ik de okt/nov uitgave nog heb, ik denkt t wel hoor. Ik dacht al; ik ben toch niet kippig aan t worden hihi ;-)

Liesbeth zei

Geniet van je prachtige huis en...laat anderen denken wat ze willen,meestal krijg je zo'n reacties uit jaloezie...

Fijne dag nog!

Liesbeth

Martine zei

Ik zit met kippenvel je blogpost te lezen. Wat lopen er toch een vervelende, nare mensen rond en dan ook nog in je eigen omgeving. Zelf heb ik dat jammer genoeg ook, er zijn er bij die echt nooit iets zullen zeggen als ik iets nieuws heb of toen ik in de WLS stond. Er zijn er bij die mijn blog volgen en nooit eens zullen zeggen dat iets leuk beschreven is of zo. dat doen ze liever achter mijn rug, als je begrijpt wat ik bedoel.
Door de blogs weet ik gelukkig dat er ook veel mensen zijn die je wel iets gunnen en waar je je woonpassie mee kan delen.
Probeer de nare reacties van je af te zetten, want het is alleen maar jaloezie. Ik hoop nog heel veel mooie blogposts van je te lezen.
liefs, Martine

Huiz&zo zei

Net je post gelezen. Ik vind het altijd onbegrijpelijk dat mensen dan zo negatief reageren. Je hebt een hartstikke leuk huis, en dat je in een tijdschrift komt zegt al genoeg! Gewoon door blijven gaan!

Liefs!

Ús hûs ús thús zei

Wat zijn dat vreemde mensen in je omgeving. Je hebt toch een prachtig huis! En die reportage herinner ik me goed (als trouw WLS lezer). Maar ik had de link met jou nog niet gelegd. Hier mag je super trots op zijn. En je hebt absoluut geen reden om onzeker over je passie te zijn. Die kritiek zegt meer over die mensen dan over jou. En voor wat betreft het bloggen ... ik ben het helemaal met je eens. Het is heerlijk om in contact te komen/zijn met mensen die dezelfde passie hebben.
Groetjes van Aleta

La Blomst-Living zei

Weet je Petra, ik begrijp echt niet dat er mensen iets negatiefs over jouw interieur te zeggen hebben. Interieur is sowieso heeeeel persoonlijk en ik zou zeggen: er is werkelijk niets mis mee. Lekker landelijk en gezellig. Wat veel mensen willen hebben, denk ik. Blijf bij jezelf en wees er trots op dat je huis in het tijdschrift staat. Dat is toch geweldig? En ga lekker door met bloggen, leuk!
Lieve groetjes, Linda

Rozenbottel zei

Nou ik vind dat je een prachtig huis hebt!! Ze zullen waarschijnlijk gewoon jaloers zijn ;-) Heel sfeervol..
Ga lekker door met bloggen, want je maakt erg mooie posts!
Groetjes Fleur

A place for my home zei

Hoi Petra,

Ik lees net je post en ik kan er maar niet over uit. Iedereen heeft gewoon zijn/haar eigen smaak dus daar hoeven mensen elkaar toch niet om te bekritiseren? Ik vind dat je werkelijk prachtig woont en ik denk dat de mensen in je omgeving gewoon jaloers zijn. En gezien de reacties hierboven merk je wel dat er meerdere mensen zijn die je huis prachtig vinden en dan tellen we de anonieme volgers niet eens mee. Iemand heeft ooit ook eens iets negatiefs tegen mij gezegd over mijn woning. Ik heb daarop geantwoord dat het dan maar goed is dat diegene niet in mijn huis woont.

Ga vooral lekker door met bloggen, want ik lees je posts en bekijk je foto's heel graag hoor!

Fijne avond.

Groetjes, Cynthia

What's in a day zei

Lieve Petra, ik lees net als de anderen met open mond je post, zijn er echt zulke mensen die zo naar je kijken???O wat ontzettend jammer dat ze niet zien wat jij met ons deelt, zoveel liefde in je huis, de sfeer, het totaalplaatje, ik heb de reportage gelijk erbij gepakt....je mag zo trots zijn op wat je van jullie mooie huis gemaakt hebt...
Laat die mensen maar kletsen hoor, jij doet het goed en laat ons meegenieten..blijven doen hoor!!!
Een heel lieve groet voor jou,
Eefie

Alie zei

Weet je dat ik eigenlijk precies hetzelfde voel als jij. Ik heb je reportage vast wel gezien, want ik ben al jaren lid van de WLS. Wij wonen ook in een klein dorp en dan ben je ook gauw ijdel of trots of wat dan ook. Het lijkt mij ook geweldig om eens in zo'n mooi blad te staan, maar ik zou dat niet durven foto's op te sturen. Het lijkt me best eng allemaal. Heel gaaf van je dat je dat hebt gedaan en wees asjeblieft niet meer onzeker, want je hebt een prachtig huis en je kunt je passie delen met ons allemaal. Wij genieten daar net zo van als jij. Nou, maar hopen dat de WSl mij ook eens ontdekt hahaha. Groetjes Alie

It's me zei

Jij voelt je het prettigst in jullie huis...laat de mensen toch...sta er lekker boven....wat leuk dat je erin hebt gestaan.....jammer dat ik hem niet meer heb...ik stuur ze altijd door naar een Noorse blog vriendin...en krijg dan van haar echt superrr gave Noorse bladen !!...nogmaals trek het je niet aan lieverd !!..x !!

Romelia's Cottage zei

Ik ben in ieder geval heel erg blij dat ik je blog na een tip van een vriendin eindelijk gevonden heb. Je hebt er weer een volger bij hoor!

Je hebt echt een prachtig huis en vooral ook tuin.
Ik geniet van je plaatjes.

Groetjes, Wendy

It Is The way of life zei

Ik zit met verbazing je post te lezen , wat een vervelende mensen heb je toch .En heb gelijk de WLS erbij gepakt en inderdaad weet ik het nog , wat heb je een prachtig interieur dus laat die jaloerse mensen lekker voor wat ze zijn , en ga vooral je eigen gang en blijf lekker bloggen want wij blogsters zijn blij dat we je mogen volgen !
Liefs Ida

Maison Welbi zei

Met verbazing lees ik jouw blog. Onbegrijpelijk dat mensen zulke negatieve uitspraken over jouw huis doen. Je hebt namelijk een prachtig huis! Dus heb maling aan wat iedereen in jouw omgeving zegt en geniet lekker van jullie schitterende woning.

Groet,
Reineke

Anoniem zei

Geweldig, wat leuk voor je om in dat blad te staan zeg!
Gezien alle vorige reactie's weet je nu vast wel:
gewoon doorgaan met je leuke blog en genieten van je mooie huis!
Goede dag verder, groeten van Hendrika

Pure & White zei

Kom net op je blog en lees met verbazing hoeveel negativiteit je over je heen hebt gekregen...

Echt heel vervelend!

Je hebt een heel gaaf huis, en als mensen daar negatief over zijn, zijn ze of jaloers, of ze hebben gewoon een andere smaak...


Niets van aantrekken hoor, en gewoon je passie gaan delen, levert zoveel meer plezier op!

Ik ga je volgen hoor, en deel je passie ook dmv van mijn blog!

Dineke

Els zei

Je hoeft over je interieur totaal niet onzeker te zijn! Een plaatje is het en die binnenkijker in WLS is daar de beloning van!!
Ongelukkige jaloerse mensen zullen altijd kritiek geven of negatief uit de hoek komen.
Ik weet heel goed wat je ermee bedoelt, zelf ken ik helaas ook zulke mensen. Zielig vind ik hun...blijf altijd jezelf en in jezelf geloven!

Wij hebben allemaal een gedeelde passie voor interieur, degenen die dit niet hebben zullen het ook nooit snappen :-)

Ik vind sowieso dat de belgen altijd veel kritiek geven :-( Ben blij dat ik alweer 6,5 jaar in NL woon!

Fijne zondag
Liefs Els

Mayflower zei

Wat heb je een mooie blog en sfeervol huis Petra. Ik herinner mij die reportage uit de WLS nog, een mooie binnenkijker.
Herkenbaar je verhaal, ik kon mijn passie voor wonen ook nooit met iemand delen. Heerlijk om dan hier je ei kwijt te kunnen.
Afgunst is een kwalijke eigenschap van mensen.
Ik ga je volgen.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

Anoniem zei

Hoi Petra, wie denken die mensen wel niet wie ze zijn? Zoveel mensen, zo veel smaken. Maar om nou iemand anders af te kraken? Ongelooflijk!
Ik ben zelf heel gemakkelijk met complimenten. Als ik iets moois zie, dan zeg ik dat gewoon. Zouden meer mensen moeten doen! Ik geniet juist van jullie bloggen!
Groetjes Yvonne

lia zei

Stom dat ik niet even terug gekeken heb, maar stond op punt van vertrek.
Maar ik heb nog even terug gekeken, en het zag/ziet er leuk uit. Daar mag je trots op zijn.
En ik heb ook niemand die mijn passie met me deelt, op mijn man en zus (die zelf heel modern heeft) na dan. Maar alle vrienden en familie vinden het wel erg leuk allemaal. En hebben ook allemaal een exemplaar van mijn WLS in de kast liggen. Dus ik denk dat er ook een beetje jaloezie om de hoek komt kijken. Ga daar boven staan meid, en laat ze lekker lullen.

Fijn dat je ons hier gevonden hebt, want wij smullen van dit soort plaatjes.

Ik ga even verder lezen:-)

Juffertje in het Groen zei

Ik kom hier toevallig langs en mijn eerste gedacht was: Hé, dit interieur ken ik uit WLS! Verder lezen en kijken heb ik dus meteen gedaan. Fijne blog heb jij!

Anoniem zei

Hallo,

Je blog leest als een trein! Echt leuk en inspirerend dat je zo met je interieur begaan bent... Ik kwam vandaag deze site tegen: www.rolyn.be zij hebben best wel een hoop leuke dingen in hun aanbod. Daarom neem ik de moeite om je dit even te sturen.

Blijf zeker verder bloggen! Ik lees het met plezier.

Grtjs

Woon Droom zei

Ik ben je blog helemaal eens aan het doorkijken en last dit stukje... en ik dacht, huuu, ik ken dat...
Jammer dat sommige mensen inderdaad niet snappen dat je van interieur kan houden, het je passie is, je er altijd mee wil bezig zijn... je kan genieten van de gezelligheid van je huisje en er (terecht!) fier op bent! Ik denk dat degene die er kritiek op hebben inderdaad misschien wel jaloers zijn.
Ook ik ben héél erg blij met iedereen die mn blog volgt en alle blogs die ik volg, het is zalig dat je je passie kan delen met anderen (ook ik heb helaas weinig vrienden die mn smaak delen :) )
Gelukkig hebben we hiervoor nog blogland, en ik geniet ondertussen verder van je blog!
lieve groeten, Leen WoonDroom

Rina zei

Ik heb de woonblogs pas net ontdekt dus mijn reactie is wat laat sorry, ik ben (net als alle andere volgers) verbaasd. Ik denk inderdaad dat de negatieve reacties "helaas " jaloezie zal zijn. Ik heb juist door jullie blogs zoveel tips en inspiratie gekregen, dus ik ben jouw en de andere dankbaar.

Adriana zei

Wat vervelend, al die negatieve reacties.. Gewoon lekker je hart volgen!! Zelf ben ik ook een interieur gek. Recent heb ik een nieuwe tafel gekocht, en wel een kloostertafel. De tafel brengt ontzettend veel sfeer met zich mee, geweldig!