woensdag 10 juli 2013

Gruttersbak ..

Een paar weken geleden bestelde ik bij maison brocante  een grutterbak ,
jullie kennen het waarschijnlijk wel , ik had hem eerst gezien op de blog van "Room seventien" in die prachtige keuken vond hem daar zo leuk staan , mede waarschijnlijk door de mooie kleuren en mooie accessoires van die keuken in elk geval de gruttersbak maakt het mooie geheel af vind ik , en ik dacht mijn keuken daar ook meer "stijl" mee te geven .
Hele sites heb ik afgezocht maar ik wist gewoon niet hoe zo een ,ding, noemde ,
tot ik op instagram ook zo een "wit" prachtexemplaar tegen kwam en dat ding ,
bleek gruttersbak te noemen  een paar dagen later had ik er één in huis , een witte omdat die makkelijker te vinden waren en omdat ik denk dat wit beter in onze keuken zou staan , bij aankomst bleken de verhoudingen totaal anders dan verwacht , er konden geen bordjes en tasjes in , eigenlijk heb ik geen idee wat ik erin kan doen , en wat nog erger is hij staat absoluut niet in onze keuken , ik heb het zelfs niet geprobeert na 5 min is hij voor een paar dagen gewoon naar buiten naar de regen verhuist , en waarom naar buiten , er zit een afschuwelijke geur in , ik heb hem eerst afgeschrobt dan geverft maar de geur gaat er gewoon niet uit , of ben ik daar nu flauw in , in elk geval alle tips zijn welkom ...
Om hem nu lang buiten te laten staan vond ik hem ook weer te mooi , hij staat nu binnen alleen is het nog even zoeken waar hij een plaatsje gaat krijgen , liefst nadat hij  neutraal ruikt ...
 
Zondag verhuisd mijn vader , ik heb een kast gekozen (waar ik de naam nu weer even van kwijt ben) we gaan de kast naar hier verhuizen en dan ga ik beslissen welke naar de garage gaat .. ik vind dat héél spannende ....
 
Liefs Petra
 

12 opmerkingen:

Gerry zei

Hoi Petra,
Wat jammer dat je een miskoop deed. Ik vraag me af of je niet gewoon contact op kunt nemen met de webwinkel waar je hem gekocht hebt en vraagt of je mag retourneren.
Meestal kan dat.
En als je niet weet wat je ermee moet, misschien is er iemand die hem wil overnemen en wat let je om hem buiten te zetten met soorten sempervivum/vetplantjes.
Ik ben heel benieuwd met wat voor kast je thuiskomt uit je vaders huis!

Lieve groet,
Gerry

inge van der sanden zei

Jammer dat de grutters bak niet is wat je ervan verwacht had.
Je kunt de bak misschien ook gebruiken voor knoflook, uien.
Je moet maar eens grutters bak googlen, en dan kun je plaatjes bekijken, misschien kom je zo wel op een leuk idee.
Ik zou in ieder geval wel contact opnemen met de verkoper over de stank, want volgens mijn is dat niet normaal.
Ik ben benieuwd naar je kast.

Groetjes,
Inge, my choice

het Moonhuis Monica zei

Misschien is de badkamer een idee?
Met opgerolde gastendoekjes, leuke flesjes, zeepjes? Ik zou m een tijdje in de garage laten staan, dan trekt de lucht er wel uit, op den duur.
Succes!!

Liefs Monica

Maison Welbi zei

Ik heb een 2-vaks gruttersbak in de keuken op een tafel staan en daarop ligt een dadeltak. De bakjes waren (helaas) al erg snel gevuld met spulletjes van vriendlief (rolmaatje, spijkers, oplader van de telefoon, etc.). Ik heb de gruttersbak bij 't Moskje besteld. Zeker de moeite waard om eens op die website te kijken. Voor de geur zo ik zeker contact opnemen met de verkoper. Lijkt mij niet normaal dat een gruttersbak vol van de stank geleverd wordt.

Wat je er ook mee gaat doen, alvast wel veel plezier ermee gewenst.

Groetjes,
Reineke

It Is The way of life zei

He bah wat jammer van de geur , idd zou even met de eigenaar contact opnemen, want dit is niet de bedoeling .
Maar het blijft een mooie gruttersbak !
Fijne dag nog
Liefs Ida

Pure & White zei

jammer dat je niet tevreden bent..!
Je kunt hem ook ophangen, boven de eettafel bv. en er dan mooi oud bestek of servetten inleggen..Mooie glazen pot of kruik er boven op en klaar..


Komt vast wel goed, er zijn ideeen genoeg lees ik zo..;-)

Lieve groet

Dineke

A place for my home zei

Wat balen zeg dat je aankoop niet helemaal naar wens is.. en dan ook nog eens een vervelende geur. Hopelijk trekt de lucht er toch nog uit.

Ben benieuwd welke kast het gaat worden!

Groetjes, Cynthia

La Blomst-Living zei

Je gruttersbak dan maar even met een bleekmiddel behandelen? Dat moet toch wel werken? Je hebt inmiddels al heel veel tips gekregen voor de invulling ervan, dus dat zal best gaan lukken. En als je de bak in een iets minder opvallende kleur verft, past hij misschien nog wel beter in je keuken. Succes!
Lieve groet, Linda

What's in a day zei

Je bak is wel heel mooi, zo jammer dat hij niet past bij de sfeer in je keuken.
Soms lijkt het zo mooi, maar de tips hierboven geven al genoeg inspiratie...hij krijgt vast een mooi plekje.

Lieve groet,
Eefie

Dorine zei

Dat is jammer zeg, misschien kun je hem verven in een donkere kleur...
Groetjes,Dorine

It Is The way of life zei

Wat leuk dat jij ook kapster bent , mooi beroep hè !
Fijn weekend !
Liefs Ida

de Barones zei

Tis een kei-leuke gruttersbak! Jammer dat hij zo raar ruikt, wellicht komt dat door de verf? Ik maak zelf gruttersbakken en ik verkoop er een heleboel. Mensen gebruiken ze meestal toch écht gewoon voor in de keuken: met aardappelen en uien, eieren enz. Maar ook voor op het toilet met zeepjes, gastendoekjes, tijdschriften... Kijk anders even op mijn blog voor een idee. En de geur gaat er mss uit als je hem schuurt en verft met krijtverf of hem een tijdje met Robijndoekjes laat staan. Suk6! Groet, Sandra