zondag 15 december 2013

Kerstsfeer in ons huis .....


Ik zie de mooiste kerstposten voorbij komen ....

Ik hou het enkel bij een kerstboom .. ik hou wel van een kerstboom met lichtjes en echte kerstballen in zilver of wit en hartjes met glitter ..
en ook zoon en dochterlief zijn er dol op ... deze dagen bezoeken we ook in de tuincentra's in de buurt de mooiste kerstmarkten met van die overvolle prachtige bomen met de mooiste passende accessoires onder ...

Vandaag waren we zo in zandhoven bij Rijmenants en andere jaren zijn hun kerstmarkten héél mooi maar nogal kitch  maar niet dit jaar .. het was gewoon anders .. het was prachtig ...

Ik mag dan wel van een kerstboom houden maar niet van het opstellen ervan pfff dat is zo een werk ..  vorig jaar mocht de dochter het doen ze heeft er toen zo een mooie boom van gemaakt dat ze hem dit jaar weer mocht zetten  .... en hij is mooi want volgend jaar mag ze die taak weer op zich nemen ... zo kan ik genieten van mijn boom en ben ik van dat vervelende werkje vanaf ...

Al liep het voor haar allemaal niet van een leien dakje haar verhaal hierover lees je hier mademoiselle Adinda - de kerstboom



Onze krans ... een simpele groene krans met een taupe strik die mooi uitkomt tegen de zwarte deur .. het is de gewoonte hier in de straat om de voortuinen rond de kerstperiode helemaal te versieren met lichtjes .. omdat ik dat niet zie zitten hebben we maar een krans met lichtjes genomen zo doen we toch op onze eigen manier mee met de straatgewoontes ...






Zie je de kitcherige kersthuisjes naast de boom .. die zijn van zoonlief .. hij is er dol op .. en als je dan de glinstering in zijn ogen ziet als de lichtjes aangaan .. kan je ze absoluut niet weigeren ..en ach voor die paar weken op een jaar dat het er eens "over" mag zijn ...








Ik wens jullie allemaal een fijne kerstperiode ....

en ook aan alle stille volgers en nieuwe volgers die er via google en blogloving bijkomen .. bedankt om mij te volgen en bedankt voor de vele lieve mailtjes die ik krijg !

Liefs Petra

25 opmerkingen :

Els zei

Je dochter heeft echt talent voor styling, van wie zou ze dat toch hebben ;-)
Het ziet er erg sfeervol uit, ook je krans aan de voordeur. Het zijn net de kleine dingen die een groot verschil maken!

Fijne middag
X Els

Home and Lifestyle zei

De boom staat er prachtig bij en als je zoon zo geniet van zijn huisjes, neem je de kleuren inderdaad voor lief.

Fijne zondag en liefs, Ingrid

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Heel mooi, jullie kerst decoratie.

En een goed idee om een krans met lichtjes aan de deur te hangen, niet teveel, net genoeg.

Het lijkt wel of alle kinderen glinster, glitter en lichtjes prachtig vinden, ook hier hoor... al zijn ze nu volwassen.

Ook voor jou een hele fijne kersttijd en lieve groet,

Loes

Pure & White zei

Super toch Petra, zo heeft iedereen de sfeer die bij haar past!

Fijne dagen!
Dineke

G-STYLE zei

Hele mooie boom Petra ! Ziet er allemaal sfeervol uit , ook de kleine huisjes zijn leuk, kan me best voorstellen dat je zoon dat prachtig vind.

Ik ga nog even de blog van je dochter lezen, ben wel nieuwsgierig geworden naar haar belevenissen ;-)

Fijne nieuwe week alvast !
hartelijke groet Gea

Colinda zei

Wat ziet het er gezellig uit bij je!

X Colinda

Gerry zei

Een prestatie van je dochter, Petra. Ik heb het even gelezen op haar blog. Ik wou een reactie achterlaten, maar dat kan niet. Misschien wil je het overbrengen!
Wat ziet het er zo gezellig uit. Ook de lichtkrans buiten.
heb een fijne tijd met elkaar!

Lieve groet,
Gerry

It Is The way of life zei

Wat kan ze dat goed je dochter ze heeft hem mooi opgetuigd !
En je doet je zoon dus een groot plezier met de huisjes genieten maar hoor !
Ik ga even bij je dochter kijken !
Liefs Ida

het Moonhuis Monica zei

Mooi hoor je boom, wat fijn dat je dochter dat zo goed kan en gezellig zeg, al die pakjes eronder!!

Liefs Monica

het Moonhuis Monica zei

Mooi hoor je boom, wat fijn dat je dochter dat zo goed kan en gezellig zeg, al die pakjes eronder!!

Liefs Monica

Janny zei

Fijne sfeer, hoor! Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde en ik ben blij dat ik toch weer eens een kerstboom zie, hoor. En met kinderen gaat het erom dat ze het leuk vinden en gaat het niet om styling! Dat vind ik echt onzinnig, om kinderen dingen te ontzeggen omdat het niet in de inrichting past! Gelukkig mag jouw zoon zijn mooie kitsch huisjes naast de boom zetten! Prima!
Veel plezier in jullie fijne kersthuis!
Janny

eigen thuis zei

Staat mooi hoor, erg gezellig. Wat leuk dat je dochter dat zo leuk vindt om te doen. Fijne zondagavond nog. Liefs, Gonda

Dorine zei

Wat een mooie kerstsfeer bij je, en dat van je zoontje is heel herkenbaar:-)

Liefs, Dorine

Alie zei

Heerlijk gezellig sfeertje bij jullie en hartstikke leuk dat iedereen mee helpt!

inge van der sanden zei

Natuurlijk moet je met jongere kinderen het huis uitbundig versieren, dat heb ik ook altijd gedaan hoor...overal hadden we lichtjes.
Nu ze ouder zijn geven ze niet meer zoveel om kerstversieringen...en ik eigenlijk ook niet.
Ik vind dat je je huis stijlvol hebt gedecoreerd.
Fijne Avond Petra.

Groetjes,
Inge, my choice

Liesbeth zei

Prachtig en...heel gezellig!Liefs,
Liesbeth

A place for my home zei

Je hebt het weer erg gezellig gemaakt in huis Petra! Heel erg leuk. En groot gelijk om die huisjes voor je zoon in huis te zetten. Als hij ze mooi vindt kan jij daar weer van genieten. Je dochter heeft een knap staaltje werk verricht met de boom. Ideaal hihi.

Fijne avond!

Liefs, Cynthia

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat mooi dat je rekening houd met het feit dat het huis ook van je gezin is en niet alleen van jou. Je wilt het vaak zo mooi mogelijk inrichten maar dat is soms niet de smaak van je kinderen.
En iedereen moet er toch van kunnen genieten en zoals je het omschreef doen je zoon en dochter dat van harte, en dat is het belangrijkste!
Geniet daar maar van.

Groet Trijnie

Housebythewaterhole Kathy zei

Petra, die huisjes vind ik wel héél leuk, een beetje kleur kan voor aangenamen verandering zorgen,mooi toch…. en je boom staat prachtig in je interieur wat lief en goed van je dochter… en handig als je het niet zelf moet doen !!
De krans aan je deur is gewoonweg fantastisch mooi
héél sfeervol !!
fijne week nog
lieve groeten kathy

Verie -Vestywo- zei

..nog bedankt voor je berichtje op mijn blog!

Wij hebben geen kerstboom, maar op een `oud` kratje heb ik (net als jij) cadeautjes ingepakt neergelegd, staat zo gezellig.

Fijne dag vandaag en lieve-Groetjes, Verie

It's me zei

Wat mooi allemaal Petra !!...geniet van deze heerlijke tijd....liefs Ria...x !

Colin zei

Gezellig zo en er liggen zelfs al pakjes onder. Die liggen hier nog even verstopt tot het weekend en dan mogen ze tot aan kerst gezellig onder de boom liggen.

Homemade Home zei

Heerlijke sfeer heb je in huis.
Ik wens jou en je gezin een heel fijn kerstfeest.
Lieve groet Nelly

Happy Living zei

Ik wens jou en de jouwe een goed 2014, vol gezondheid en gezelligheid, inspiratie en creaties, maar vooral Liefde en Licht!

Liefs, Debby

Home fourteen zei

Het ziet er erg gezellig uit, inmiddels gaan de kerstspullen al of bijna al weer naar zolder. Ik ga je volgen. Alle goeds voor 2014 en tot blogs!! Gr. Jac.......