zondag 26 oktober 2014

Groot verschil ...

Als er iets is wat ik tijdens mijn 18 maanden bloggen geleerd heb is het wel dat er op woongebied tussen Belgie en Nederland een groot verschil is ..  Ik heb het gevoel dat er in Nederland veel meer aandacht besteed word aan een mooi (landelijk) interieur .. hier in Belgie is alles meer strakker .. en blijft het vaak ook jaren hetzelfde .....
Maar misschien komt dat ook doordat hier héél weinig gezellige landelijke interieurwinkeltjes zijn .. hier vind je bijna alleen mooie spulletjes in een tuincentrum .... de dichtstbijzijnde mooie winkel is toch een uurtje rijden en omdat ik daar nog niet veel positiefs over gehoord heb , heb ik ook nog niet de moeite gedaan om tot daar te rijden ... (als er nu lezers zijn die wel een leuke winkel weten mogen mij dit altijd laten weten)

Ik bestel dan ook graag online ... rustig thuis iets moois uitkiezen ...
 mooie webshops genoeg ..altijd een goede communicatie .. en vlugge levering ... 

Maar ook deze webshops zijn allemaal in Nederland ...

Tot dat ik in augustus eens op tweedehands ging kijken en daar als zoekwoord hoffz intypte  (het hoeft voor mij niet van hoffz te zijn maar zo probeerde ik wel iets in die stijl te vinden) ...
Ik kwam terecht bij Sophie .. die zelf ook helemaal weg is met de landelijke stijl .. zelf een prachtig huis heeft .. en een verzameling van mooie spulletjes heeft ...  

...Ik heb er een paar bij haar gekocht ...





...Deze mooie houten schaal ...




...Dit prachtige kleine schaaltje...



...En dit super-zacht konijnenvelletje... 

Spulletjes waar ik héél blij mee ben .. en niet onbelangrijk .. De bestelling verliep supervlot .. 

Bij Sophie kan je niet alleen vanuit Belgie bestellen ook naar Nederland stuurt ze haar mooie spulletjes op ...

Via deze link vind je al haar mooie spulletjes :


Ook hier staan spulletjes op (niet allemaal)


Ik ga nu op deze gezellige zondagnamiddag al mijn kaarsjes aansteken en genieten van mijn prachtige spulletjes ...

Fijne zondag !

Liefs Petra


33 opmerkingen :

Jilly Garcy zei

Hoi Petra , als Belgische heb ik dezelfde indruk.
Hier bij ons is landelijk te klassiek of Engels of te strak.
Ook ik shop graag on line en bijna altijd in Nederland.
En ook ik ken Sophie en heb ook al een paar mooie items bij haar gekocht .
Haar huis is inderdaad heel mooi ingericht .
Je hebt ook mooie spullen bij haar gekocht.
Groetjes christel

Juffertje in het Groen zei

Leuke spulletjes, Petra! Ik begrijp je probleem. De winkeltjes in de buurt die ik ken, hanteren redelijk hoge prijzen en hebben een beperkte collectie. In tuincentra vind ik al wel eens wat leuks, maar dan maak ik mezelf vaak de bedenking dat ik (of mijn vader) dat zelf kan maken én in een betere kwaliteit (Houten voorwerpen die niets wegen ... Pff... Geef mij maar eik.) De afgelopen jaren heb ik van alles verzameld en ook zelf gepimpd. Misschien moet ik er binnenkort eens een blogje over maken. Je kan zo makkelijk zelf heel wat moois maken.

Mirjam zei

Hoi Petra,
Ik heb eens op de website van Sophie gekeken en jeetje wat heeft ze mooie spullen. Ik snap dat je daar kon slagen voor deze prachtige houten schalen en het bontje... En het staat super mooi bij je hoor. Geniet er maar lekker van...
Fijne nieuwe week alvast,
Liefs,
Mirjam

Danielle van Heusden zei

Hoi Petra het ziet er heel mooi uit bij je! Super leuke spulletjes heb je gekocht zeg! En je hebt ze ook mooie plekjes gegeven! Heb even gekeken op de site maar ze heeft zeker heel mooie spullen te koop!
Snap dat je daar wel kon slagen!;)
Geniet ervan en nog een Fijne zondag.
Liefs Daniëlle

( thofhuisje.blogspot.nl )

It's me zei

Mooi hoor....wij verkopen ook veel naar België met onze webshop....zo leuk...!..!...mooi hoor je spullen !!...stoer!...liefs Riia...!..x..!

Housebythewaterhole zei

Hoi Petra, wat mooi allemaal .. :-) héél toevallig ken ik Sophie ook...en op dezelfde manier als jij heb ik ze leren kennen:-) ik kocht er mijn kruiken die ik al toonde in één van mijn vorige posten en ja ze heeft prachtige spullen, vlotte communicatie en super snelle levering !! Wat mooi je schalen met de kaarsen erin...vast héél gezellig op een zondagavond !!! Hier in de buurt heb ik ook maar één mooie woonwinkel en voor de rest moet ik ook net als jij beroep doen op tuincentra of online....
Ik wens je een héél fijne zondagavond nog
Fijne week alvast
Liefs Kathy

Nancy Blaauwgeers zei

Wat jammer dat jullie in Belgie niet van die leuke winkels hebben. Hier zijn er genoeg... Volgens mij heb ik wel eens artikelen van Sophie op MP gezien. Om van te kwijlen zo mooi allemaal. Jij hebt ook leuke items bij haar gekocht. Ik vind je schaal met de kaarsen erop prachtig. Groetjes, Nancy

Home and Lifestyle zei

Jammer dat er bij jullie zo weinig op dit vlak te vinden is. Ik ga zelf heel graag naar de Potstal, niet om altijd wat te kopen maar het is gewoon een heerlijke winkel om door heen te lopen en inspiratie op te doen. Zoiets zou je bij jullie eigenlijk ook moeten hebben. Gelukkig heb je goede adresjes op internet, waar je overigens hele mooie aankopen hebt gedaan.

Een fijne week, Petra. Liefs, Ingrid

inge van der sanden zei

Sophie ken ik ook, ik kijk regelmatig op haar website...mooie spulletjes verkoopt ze.
Jij bent goed geslaagd bij haar.

Fijne Week,
Inge, my choice

lia zei

Moet eerlijk bekennen dat ik ooit in Brugge op de zandfeesten was, en toen vond ik ook dat het veel spul was waarvan wij het al gehad hadden.
Maar gelukkig heb je het nu gevonden, en wie weet komen er nu ook steeds meer.
Maar ze hebben dan wel weer goede klinkers haha...

Ziet er gezellig uit bij je.
Liefs lia

Hann¥ zei

Wat jammer Petra dat er qua dat niet zoveel is bij jullie maar wauw wat een super mooie aankopen heb je dan toch nog gedaan bij Sophie.
Liefs,Hanny

Gerry zei

Mooie spulletjes heb je bij haar gekocht.De beide schalen zijn heel mooi!
Ik heb gekeken op de site, zij heeft mooie landelijke accessoires.
Leuk, weer nieuwe woonaccessoires: om van te genieten!

Liefs, Gerry

Het Moonhuis zei

Leuk Petra! Volgens mij heeft Kathy het ook weleens over haar gehad op haar blog. Fijn dat je dan toch in België goed kan slagen voor die mooie spulletjes!!

Liefs Monica

van alles wat in huis en tuin. zei

Ik ken ook een Sophie....maar niet die! Dus maar even googelen denk ik. Ze heeft in ieder geval leuke dingen zo te zien aan jouw spulletjes.
Behalve het velletje want daar ben ik niet zo van maar die schalen: supermooi!
Geniet van een fijne kaarslichtavond!

groet Trijnie

Ús hûs ús thús zei

Wat heb je leuke aankopen gedaan! Ik kan me voorstellen dat je helemaal blij bent dat je een geschikt adresje hebt gevonden.
Leuk om al die kaarsen in de grote schaal te zetten. Wat zal dat er gezellig uit zien als ze allemaal branden!
Fijne week. Groetjes van Aleta

Marjonel M zei

Je hebt mooie dingen gekocht..En je hebt er een mooi adresje bij waar je voor prachtige spullen kunt slagen.

Fijne week!
Liefs, Marjonel

Verie - Vestywo zei

Wat een gezelligheid bij jou in de woonkamer. Het konijnenvelletje vind ik heel mooi, zoiets zoek ik nog. Wie weet kom ik die nog tegen. Idd is er in Belgie niet veel te vinden (schoonzusje heeft er tijdelijk gewoond), maar Nederland heeft maybe teveel woonwinkels?! ;) Hihi..succes met shoppen!

Lieve-Groetjes,
Verie

amy zei

Wat ben je leuk geslaagt zeg ,ik heb deze schalen ook al een poosje in mn bezit
IK zoek dus weer andere items
JA hier in Nederland zijn veel leuke winkels ,maar er verdwijnen er helaas ook weer veel ivm de recessie
Gewoon es gezellig in Nederland komen shoppen joh :)
Lieve groet
Amy

Jilly Garcy zei

Hoi Petra, wij wonen een 15-tal km van Brussel , dus maar een half uurtje van Gent .
Wij gaan al naar de beurs sinds de kinderen klein zijn .
Je vind er dan ook van alles , zowel meubilair , decoratie en zelfs info over landelijk reizen .
Onze jongste gaat vooral mee om van alles te proeven ( er is ook een hal met culinaire nieuwtjes )
Leuk je reactie op ons blog .
Groetjes christel

Room Seventeen zei

Hee, dat is grappig, ik zie een houten wandbord gekocht in mijn webshop, gaat vast naar een andere klant nu ;-)

Alie zei

Nou, ik woon in Nederland, maar koop ook alles via Marktplaats hoor. Kom ook nooit in die dure woonwinkels, hier allemaal erg ver vandaan en het is eigenlijk een beetje een hobby van me, zo goedkoop mogelijk mooie spullen scoren, hahaha. Je hebt prachtige spullen gekocht!

Cora M. zei

Wat leuk Petra dat je wat hebt gevonden! Ik hoor het inderdaad vaker dat er in Belgie moeilijk aan te komen is, terwijl ik toch het gevoel heb dat de sfeer die hier in Nederland landelijk wonen heet erg geïnspireerd is op Belgisch design...fijn dat jij in ieder geval je huis weer een stukje meer thuis hebt weten te maken! Groetjes Cora

What's in a day zei

Wat fijn dat je op deze manier online ook je mooie spullen kunt bestellen, je moet er maar tegen aan lopen, je hebt in ieder geval mooie spullen gekocht. Je schalen zijn heel erg mooi.
Ik ga eens even kijken wat ze nog meer heeft.

Lieve groet, Eefie

Thuisgeluk zei

Leuk dat je mijn blog ook hebt gevonden.. Nu kan ik jou ook volgen, wat een prachtige schaal op de tafel, en met al die kaarsen erin echt een eyecatcher.
Ik vind de kleuren heel mooi bij elkaar staan, je konijnenvel is ook mooi, ik heb er ook een, alleen die van mij is bruiner, het geeft gelijk een warme sfeer he.. Geniet van je avond. Groetjes Roos

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Prachtige aankopen en ja via een webwinkel is kopen net zo gemakkelijk ... mooie sfeerplaatjes geniet lekker van je mooie huis wens je een fijne week lieve groet rosita

Blomkje en Wenje zei

Superleuke spullen Petra! Gezellig de kaarsjes aan, daar is het weer echt tijd voor :)

Fijne dag

Groetjes, Pietrik

Onder de rieten kap zei

Dat wist ik niet dat in Belgie minder van dat soort winkels zijn, gelukkig heb je nu een goed adres gevonden en wat staan je nieuwe spullen prachtig in je huis! Groetjes, Yvonne

inro soor zei

ze zijn moooooiii!!! wat leuk voor je dat je eindelijk een adres hebt gevonden, nu niet te veel inslaan;-) haha
geniet ervan, groetjes, Inge

inro soor zei

ps heb net even gekeken maar ze heeft inderdaad super gave spullen!
ik heb me aangemeld als volger, wat raar ik dacht dat ik jouw blog a lang volgde:( als t lukt zet ik je in mn bloglijst
groetjes, Inge

sfeerinlandelijksestijlnummer2@blogspot.com

A place for my home zei

Wat fijn Petra dat je nu ook vanuit België leuke items kunt scoren! Je zou denken dat er weinig verschil is tussen het aanbod van Nederland en België maar kennelijk is die er wel. Nou jij hebt er een fijn adresje in eigen land bij! Mooie items!

Liefs, Cynthia

Sober en Stijl zei

Prachtig de houten schaal met de kaarsen, zal wel heel gezellig branden!
Liefs, Dorine

fo miento zei

Hoi Petra,
Jij hebt hele leuke spulletjes gekocht bij Sophie. Ik heb ook al eens een kijkje genomen en inderdaad ze heeft hele mooie dingen te koop. Zal straks eens verder uitdiepen en bestellen natuurlijk. De factorij in Retie, daar kan je in een deel van de winkel die stijl terugvinden. Bij het binnenrijden van Retie zag ik het bord staan en dacht die naam zegt mij iets van WLS en zo heb ik die winkel ontdekt. Gezellig in rondgelopen maar niets gekocht, want de prijskaartjes waren toch net iets te hoog voor mij.
Lieve grtjes Mien

Heidi Officier zei

Hoi, leuke spullen! Je kunt ook kijken op de website van Marleen Kirchhoff in Exloo.....iets goedkoper, maar net zo mooi! groetjes Heidi