zaterdag 13 december 2014

Kerstsfeer ....

Wij houden het altijd héél sober ... maar hier bij ons hoort er wel een kerstboom bij , ik denk dat anders Adinda en Bernard het geen echt kerstfeest zouden vinden .....
De kerstperiode is voor mij altijd een héél drukke periode (ik ben kapster) ik ben dan ook altijd héél blij dat het 2 januari is ...
De boom versieren dat doet Adinda al een paar jaar en ze mag dit blijven doen want ze doet dat héél goed !




 



Ik hou van mooie zilver versierde bomen met veel bling bling niet overvol zodat het nog wel rustig blijft ... Mijn kerstspulletjes gaan al een paar jaar mee .. ik vind het altijd een beetje stom om voor die 3 weken dat de boom staat die telkens vol nieuwe dingen te hangen ... dan koop ik liever andere dingen waar ik een héél jaar plezier aan beleef ... 



Aan de voordeur hangt mijn sobere krans met lichtjes .. die is zo mooi tegen die zwarte voordeur meer moet dit niet zijn ..



Ik kocht bij Hema die mooie goud/zilveren kaars  de verschillende kleuren zo bij elkaar gezet vond ik nu zo leuk voor deze feestperiode ...


De inbouw-haard brand nu dagelijks bij ons ... dat is echt genieten ...




En natuurlijk mogen ook Bernard zijn kersthuisjes niet ontbreken .... het kindje zijn is er zo vlug af .. laat ons nog maar een beetje genieten van ons kleine kleutertje die houdt van felgekleurde huisjes ...

Ik wens jullie allemaal een mooi en fijn kerstfeest ....

Liefs Petra

36 opmerkingen :

Hann¥ zei

Wat een heerlijke sfeer hangt er bij jullie thuis, de boom is prachtig versierd ;-)
Hier stonden ook van de kinderen de huisjes en ook hun eigen kersttafeltje met boom in de woonkamer, daar praten ze nu ze volwassen zijn nog steeds over ;-)
Geniet van de gezelligheid in huis Petra.
Liefs,Hanny

Onder de rieten kap zei

Oh wat ziet het er gezellig uit bij jou! Dat doet je dochter zeker goed want de kerstboom ziet er prachtig uit, je hele huis ziet er trouwens warm en knus uit, geniet er van!
Groetjes, yvonne

Verie - Vestywo zei

Gezellig, Petra en de boom is ook mooi geworden. Succes met deze drukke dagen.

Lieve-Groetjes,
Verie

mandy zei

Ziet er heel gezellig uit petra! Mooi versierde boom, leveren een paar hele mooie plaatjes op!

Fijne dagen alvast toegewenst en een goed weekend.
Liefs,
Mandy

La Blomst-Living zei

Sober, maar prachtig Petra! Geniet ervan ondanks je drukke werkzaamheden. Heerlijk thuis bijkomen in je mooie huis!
Liefs, Linda

Jilly Garcy zei

Hoi Petra, mijn dochter helpt ook altijd met de kerstboom wat ik ook oké vind , ik heb het namelijk ook keidruk ( we hebben het zelfde beroep;))
Ik moet er nog aan beginnen en heb er dikwijls s'avonds de fut niet meer voor.Maar eerst maandag iets waar ik al maanden op wacht en dan komt de boom erin.
Zeg maar tegen je dochter dat ze dat prima heeft gedaan , heel mooi.
Nog een fijn weekend
Christel

Mirjam zei

Hallo Petra,
Nou de kerstsfeer is er weer helemaal bij jullie hoor, die boom ziet er prachtig uit... En die ene kaars maakt ook net het verschil...
Ik wens je een heerlijk weekend,
Liefs, Mirjam

inge van der sanden zei

Gezellige Kerstsfeer Petra.
Jij ook hele fijne Feestdagen, geniet ervan!

Groetjes,
Inge, my choice

Juffertje in het Groen zei

Leuk binnenkijken bij jullie! De kerstboom krijgt hier ook weer een plaatsje in huis. Misschien dat ik een blogje plaats en anders vind je wel een foto op IG terug.
Fijne avond!

Home and Lifestyle zei

Lieve Petra,

Wat heerlijk om weer een post van je te lezen! Ik kom hier graag en vind het eigenlijk wel jammer dat je niet vaker post. Maar laat je niet onder druk zetten hoor, zie het maar als een compliment ;-). Jouw mooie plaid ligt hier nog altijd over de armleuning van mijn stoel, dus zo kan ik toch wel aan je denken!

Je dochter heeft er duidelijk gevoel voor, ze heeft de boom mooi opgetuigd hoor. De huisjes van Bernard horen er ook helemaal bij. Het is precies zoals je het zegt...kinderen zijn gewoon veel kleurrijker dan wij en mogen ook hun bijdrage leveren, op hun manier.

Ik wens je nog een heel fijn weekend! Liefs, Ingrid

Els zei

Je dochter doet dat heel goed!!
Sfeervol en mooi!

Fijn weekend verder
X Els

inro soor zei

hahaha ja die huisjes........hier staat een heel dorp;-) nou ja, zolang ze er nog zoveel plezier in hebben:)
je krans is een leukerd.
enne met kerstbomen heb ik niks:( maar je dochter kan het goed;-)
groetjes, Inge

What's in a day zei

Wat is het gezellig bij jou Petra, je dochter heeft de boom heel mooi versierd, een boom mag niet ontbreken, vind ik ook hoor.
Heerlijk om thuis te komen en de lichtjes te zien.
Je sfeer is helemaal kerst!
Ik wens je een fijn weekend.

Lieve groet, Eefie

Alie zei

Nou dat ziet er allemaal heel gezellig uit hoor en hier heeft onze jongste ook de boom versierd. Die vinden dat toch het leukst

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Sfeervol zo! Succes met je kerst-knip-drukte.

Indruk zei

Mooie boom, past prachtig in je interieur! Dat heeft je dochter toch maar goed gedaan. Pascale X

Het Moonhuis zei

Gezellig hoor Petra, heerlijk relaxen bij de kerstboom, s'avonds na zo'n drukke dag. Ik ben ook 17 jaar kapster geweest, dus ik weet er alles van!!
Heel veel succes en vast fijne feestdagen!!

Liefs Monica

Mijn Stijl zei

Heel sfeervol hoor.
Vind een krans op de deur ook altijd zo mooi.
Wij hebben ook met de kerst altijd 2 kransen met lichtjes op de garagedeuren hangen.
Staat zo mooi, zo sfeervol...
En op de voordeur meestal één dennentak met rietenklokjes.


Fijne zondag alvast,
Anita

Lida Klever zei

Het ziet er gezellig en sfeervol uit, fijne feestdagen!
Groetjes Lida

van alles wat in huis en tuin. zei

Helemaal met je eens. ....een kerstboom hoort gewoon bij kerst! En helemaal als je kinderen hebt!
Wat heeft je dochter dat mooi gedaan!
En ja....in huis komen er ook wel eens dingen die jij misschien niet mooi vind maar je kind wel, en dan valt het met die huisjes nog wel mee toch....leuk!
Ik wens je fijne feestdagen.

Groet Trijnie

Anneke zei

Heerlijk je sfeer in huis. En prachtig de krans aan je deur. Inderdaad meer is niet nodig. Vroeger hadden wij wij alleen maar gekleurde ballen in de boom. Met kleine kinderen moet je gewoon rekening houden. (Ook de grote hoor) hi hi.
Fijne dagen, liefs Anneke

It's me zei

Wat mooi Petra !!..geniet van een heerlijke kerst !!..liefs Ria...x !

Pure & White zei

ahhh, ja die huisjes...had ze ook toen de jongens klein waren...ze vonden ze geweldig!
Lekker van genieten, je hebt helemaal gelijk...kindjes zijn zo snel groot!

Liefs Dineke

ida zei

Mooie boom hoor fijn dat je dochter dat doet , en het kappersvak heb ik ook jaren gedaan dus weet wat je meemaakt in deze drukke tijden maar ook wel weer gezellig toch !
Liefs ida !

Corine(THUIS) zei

Heerlijk als je na en drukke werkdag in zo'n gezellig kersthuis thuiskomt! Je dochter heeft de boom prima versierd en je zoon heeft op zijn manier ook oog voor sfeer ;-)

Huize Vizzini zei

Heerlijk de kerstsfeer weer in huis. Werkse met deze drukke dagen!!
Liefs Patricia.

Sober en Stijl zei

Heel sfeervol bij je, de kerstboom heeft je dochter prachtig versierd zeg!
Heerlijk ook de haard aan hè? Hele fijne dagen!
Liefs, Dorine

Huys 50 zei

Gezellig bij je hoor !!
Ik hou ook niet zo van al di poespas maar manlief gaat het liefst uit z'n dak met Kerst, tja en ik moet het dan doen,dus gebeurt het niet, hihi
Ook mijn oudste zoon zegt dan...ja Ma er moet nog wel hier en daar iets komen hoor anders is het geen Kerst.................
De boom staat en ik vind het geloof ik wel prima zo.
Ik vind Kerst altijd een beetje een moeilijke tijd...we missen veel dierbaren dus tja...
Maar we genieten er wel van hoor en dat doe jij vast ook met die mooie boom.

Groetjes
Dicky Marie

Judith zei

Knus! en natuurlijk genieten we nog van de kleintjes in huis met hun speciale kerstwensen... dat maakt van je huis een thuis!

Fijne avond nog X

De Meidenmuts zei

Mooie sfeer in jullie huis Petra!
Jouw dochter kan dat wel goed...wat een mooie boom!
De krans op de deur vind ik ook heel mooi.
Ik wil de versieringen sober houden maar als ik alle mooie ideeen voorbij zie komen dan kriebelen mijn handen....:))

Fijne week.

Groetjes Anita

Marieke Kromme zei

Ziet er lekker gezellig uit bij je, helemaal in kerstsfeer. Leuk!! Je metallic kaars is ook mooi, geeft net dat beetje extra!

Fijne dagen alvast.
Liefs Marieke

G-STYLE zei

Op je laatste post kon ik niet reageren dus doe het hier.
Bedankt voor je reactie op mijn blog en voor jou ook hier nog even de beste wensen voor het nieuwe jaar samen met je gezin !

Hartelijke groet Gea

Rose zei

Coucou je te souhaite beaucoup de bonheur pour cette nouvelle année!!! Je ne comprends pas pourquoi tu m'as supprimée dinstagram! J'ai fait ou dis quelque chose qu'il ne fallait pas?? Bisous severine de Instagram origane2

Athomebymy zei

Hej Séverine,
vous étiez soudainement disparu , je pensais que vous me aviez supprimé .. Je ne ai pas trouvé puis retour à il ya trois semaines quand je ai vu que vous répondez à la place de garcya . Je ai alors mis le secteur privé au large , je ai pensé qu'il pourrait donc venu .. maintenant tout le monde me suivre sans demander une demande .
Donc, si vous me aimez ; Ajoutez-moi à entendre !

Je tiens également pour la nouvelle année le meilleur !!! salutations Petra

Home and Lifestyle zei

Lieve Petra,

Voor jou en je gezin de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Ik zag een voorproefje van de Wonen Landelijke Stijl met een reportage van jullie huis...ik ben heel benieuwd. Spannend hoor. Ik ga het blad dinsdag meteen kopen als ik uit mijn werk kom!

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

Tabitha zei

Hoi hoi
Vandaag jouw blog ontdekt en die van voor naar achter en terug doorgenomen.
Héérlijk huis heb je, en die onzekerheid is niet nodig: gewoon je ding doen!!
Het valt me op dat je meermaals zegt dat je in België weinig leuke interieurwinkels kan vinden, en weinig mensen die interieur belangrijk vinden. Dat eerste is helemaal waar. Leuke dingen vind ik ook vooral in Nederlandse winkels (of Nederlandse ketens in België :-)). Maar er zijn wel degelijk Belgen die hun interieur belangrijk vinden (en er ook vaak over twijfelen en er héél vaak in schuiven :-)). Ik heb vroeger een blog gehad, maar ben daarmee gestopt wegens "te druk". Door jou blog te lezen geef ik het bloggen misschien toch weer een kans. (http://thuis-bij-ons.blogspot.be/) We hebben ondertussen verbouwingen achter de rug, en dus heel veel blogmateriaal... wie weet vind iemand het wel "interessant" om het eens te bekijken allemaal...
In ieder geval: doe maar lekker verder zoals je bezig bent, ik geniet van jou blog!
Liefs