zondag 4 januari 2015

Een nieuw jaar ...

... en een heleboel nieuwe ideëen ...
... nu nog de tijd vinden om ze ook uit te voeren... 

... Sinds de koude winterdagen ben ik helemaal in-to-kaarsen ... 
... ik kan er geen genoeg van krijgen ... 
... ik heb er altijd al van gehouden ... 
... Maar ik brandde altijd de geurkaarsen totdat manlief me deze winter zei dat hij eigenlijk het meeste van de natuurlijke geur van kaarsen houd (en dit kom ik dan pas na 23j te weten) ...
... Het geeft zoveel sfeer en warmte in huis ...
... Nu zie ik ze graag in een mooie houten schaal staan , eerst kocht ik de platte hoffz schaal die ik vol zette met taupe kleurige kaarsen , ik vond dit zo mooi dat ik ook nog een diepere schaal kocht ...


... Dit keer heb ik voor de combinatie zilver/paars gekozen van Luz ...
... Het was even zoeken want ik had een kleur in mijn hoofd zitten die ik hiervoor nog nergens had gevonden , gelukkig was de voorraad kaarsen in de winkel net aangevuld en kwam ik bij deze prachtige combinatie terecht ...


... De houten schaal kocht ik online bij Sophie van PUUR wonen (KLIK) (dit is haar fb pagina) ze heeft ook een webshop (KLIK) ...
... Ze heeft héél véél leuke spulletjes en jullie weten dat ik ook gek ben van online-shoppen ...
... Ondertussen heb ik al wel een paar houten schalen maar je kan er zoveel kanten mee uit ...


... Zien jullie het prachtige luik op de achtergrond ...
... Ik heb het van een oud huis hier bij ons in het dorp dat werd afgebroken , de eigenaar zorgde ervoor dat hij er voor mij nog één kon bemachtigen bij de afbraakwerken en ik ben er zo blij mee ... en bij deze moest je het lezen ... 
NEST , DANKUWEL !!!
... Ik moet het nog wel opknappen het staat er voorlopig om te kijken welke kant ik ermee uit wil , het was de bedoeling het naturel hout te krijgen , maar nu het daar zo staat vind ik het zo ook wel mooi ...


Ook in onze keuken deed ik een paar maanden geleden een verandering ...


... Ik had bij Patricia van Huize vizzini ((KLIK)
een gordijntje aan haar mooie keuken gezien , ik vond dit zo een mooi idee dat ik ook voor onze keuken een gordijntje maakte ...
... Ik ben sindsdien helemaal blij met onze sobere keuken die door het simpele gordijntje toch meer een landelijke uitstraling kreeg ...
(deze foto is een paar maanden geleden genomen)



... Ondertussen kocht ik bij Huize vizzini (KLIK)
mooie broodplanken ...

... Je kan er zoveel kanten mee uit ...





... De mooi cloche kocht ik een tijdje geleden bij Room17 (KLIK) ...



... Het mooie interieurtijdschrift "Wonen landelijke stijl" werd vernieuwd ,
er gaan nieuwe rubrieken instaan en de preview filmpjes en foto's op hun facebook-pagina (KLIK) zien er al héél veelbelovend uit ...
...Het nieuwe nummer ligt vanaf donderdag 8/1 in de winkel ...

... Maar daarover in een volgende post meer ...

... Dit was mijn eerste post in het nieuwe jaar , ik hoop dat er nog véél gaan volgen want dat betekent ook dat ik de tijd heb gehad om al mijn plannen van dit jaar door te voeren :-)) )

Liefs Petra

38 opmerkingen :

Home and Lifestyle zei

Wat een mooie sfeerfoto's Petra. Ik vind kaarsen ook erg mooi, maar laat ze alleen branden op een plek waar het weinig kwaad kan. Ik moet er tenslotte niet aan denken om even naar boven te lopen en niet in de gaten te hebben dat er hier iets in de fik vliegt. Dan vind ik een waxinelicht in glas toch veiliger, ook met kleding tijdens het er langs lopen.

Wat heb je een mooi luik in de kamer staan en mooie aankopen gedaan! Goede aanwinsten voor een landelijke stijl.

Hier ligt de WLS dinsdag al in de winkel, ik ga het blad meteen halen als ik uit mijn werk kom. Ik ben reuze benieuwd!

Liefs, Ingrid

inge van der sanden zei

Wat een geluk dat je nog een luik hebt kunnen bemachtigen...mooi...zou er denk ik niet teveel aan doen, hij is mooi zoals hij is.
Mooie combinatie kaarsen...
Bij Sophie heb ik ook al gekeken...zij heeft zeker mooie spulletjes...
Leuke post Petra.

Fijne Zondag nog,
Inge, my choice

It's me zei

Wat mooi zeg .....die schaal met kaarsen....hele fijne eerste week van het nieuwe jaar liefs Ria...x!

Annemie Bours zei

Gezellige eerste post. Geniet iedere keer weer....groetjes annemie

Jilly Garcy zei

Ik had al een paar dingen zien voorbij komen op IG ,en de schaal is héél mooi.
Ik ben ook gek op on- line shoppen maar deze ken ik nog niet , ga seffens eens kijken .
Leuk hé , dat luik , heb ik ook bij mijn boerke achter de hoek gekregen .
Wij hebben het gewoon met de hoge drukreiniger afgespoten en de verf ging er zo af.
nog een fijne avond
Christel

lia zei

Het ziet er allemaal weer gezellig uit, en we krijgen in het nieuwe jaar vast nog veel meer te zien.

Liefs lia

Onder de rieten kap zei

Hoi Petra, ik zag op de preview op FB dat je in de nieuwe WLS staat met je blog, wat ontzettend leuk!! Je kaarsencombinatie vind ik heel erg mooi en je luik ook!
Groetjes, Yvonne

Sophie zei

Hoi Petra,

't ziet er weer super uit hoor!!!
die houten schalen geven net dat ietsje warmte hé, zeker gevuld met mooie kaarsen. Heel mooi.

De broodplanken vind ik ook geweldig, staan leuk in je keuken. Onze keuken wordt ook strak met landelijke accesoires. Dat maakt het een beetje spannend vind ik. ;-)

Amai chapeau, dat gordijntje is knap, dat jij dat zelf kan, sjiek. Maakt het inderdaad ineens landelijker.
Ben benieuwd naar je reacties op je rubriek in de WLS. Je hebt als eerste de spits eraf gebeten. Dat gaat vast een zeker een succes worden.

gr
Sophie

Michelle L zei

Prachtige aanwinsten Petra, ben benieuwd naar je volgende posten.
Nog de beste wensen voor 2015!
Lieve groet, Michelle

Danielle van Heusden zei

Het is heel sfeervol bij je!
Erg mooi de kaarsen in de houten schaal!
Het zal savonds vast heel gezellig zijn!
Je Luik is ook prachtig! Wat een geluk!

Liefs Daniëlle

Diane van Duuren zei

Wat gezellig bij je, heb net je posten een beetje door gelezen, erg mooi :)
Je schalen met kaarsen zijn echt sfeervol!
Alle goeds voor 2015 hoor.
Liefs, Diane
( nieuwe volger😉)

Happy Living zei

ziet er prachtig uit allemaal!
mooie kleur kaarsen, ik hou er ook van.

ben benieuwd naar de WLS... vind het vaak zo veel van hetzelfde maar wellicht dat ze nu eens met iets nieuws komen :-)

liefs, Debby

De Meidenmuts zei

Mooie kleuren combinatie van de kaarsen!
Gordijntje vind ik ook mooi!
Kijk..dat is nou leuk als je zo'n luik kunt sparen van de sloop en dat je het mag hebben!
Mooie post!

Groetjes Anita

mandy zei

Hele gave schaal petra!
Ik kijk uit naar je berichten en mooie foto's. Ik wil je nog een goed en gezond jaar wensen!

Groetjes,
Mandy

What's in a day zei

Heerlijk de kaarsen aan, dat geeft nou net even die warme sfeer, heel mooi in die houten bakken.
Manlief houdt hier ook niet van geurkaarsen...dus voor ons ook altijd gewone kaarsen:)
Ik ben heel benieuwd naar de reportage in WLS..spanend, maar zeker heel erg leuk.

Lieve groet, Eefie

Lida Klever zei

Ziet er sfeervol uit, prachtig die kleur kaarsen. Ook je luik ziet er stoer uit en mooi gered van de sloop.
Ben benieuwd naar je reportage in WLS.
Nog de beste wensen voor 2015.
Groetjes Lida

Gerry zei

Hoi Petra,
Wat een mooie sfeerfoto's weer uit je huis.
Ik geef je man groot gelijk, ik ben ook altijd van de gewone kaarsen en dan een heleboel. Geeft zoveel sfeer!
In de afgelopen weken toen ik ziek was, heb ik de mand met oude tijdschriften nog weer eens doorgekeken en kwam ik jullie huis in 2012 tegen en nu kom je met een column? Ben benieuwd hoe ze het blad gaan veranderen, soms vind ik het wel veel van hetzelfde. Maar ik ga je lezen hoor!

Liefs, Gerry

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Dat luik is een aanwinst zeg, fijn dat die gered is!

Room Seventeen zei

Wat een leuke spullen heb je gescoord! Prachtige kleuren hebben de kaarsen, en haha de cloche is natuurlijk ook helemaal top :-)

Verie - Vestywo zei

Wat een gezelligheid, Petra! Heel sfeervol, mooie kaarsen, genietse!

Lieve-Groetjes,
Verie

Huize Vizzini zei

Wat een mooie spullen Petra, online shoppen is handig he...:-)
Ik zag je ook al voorbij komen in de nieuwe wls. Ga hem eind van deze week zeker weer kopen. Ik ben benieuwd.
Wat lief dat je ook mijn naam in je post noemt :-))
Liefs Patricia.

Alie zei

Leuke plaatjes zo allemaal en prachtige vondsten. Ben ook gek op zulke schatten :)

van alles wat in huis en tuin. zei

Natuurlijk is deze WLS heel mooi....als jij er in staat! Geweldig!
En die kaarsen .....ja dat blijven we nog een poos doen hè.
Het staat wel prachtig in zo'n schaal zeg! maar dat ze zo niet smelten.....het zal best warm zijn! (zoiets gebeurt bij mij nl altijd!)

groet Trijnie

Renate Reichart zei

Mooi landelijk en sfeervol bij je thuis en heerlijk al die kaarsen aan ik ren 8 januari ook weer naar de winkel voor ons favoriete woonblad gr renate

Housebythewaterhole zei

Petra wat een supermooie post...das was een pak lezen hoor ...allemaal zo'n mooie spullen heb je staan,ja die bakken en schalen blijven super mooi om te decoreren hé...prachtig met die kaarsen erin...leuk ideetje :-) ja voor ons belgen... leuk dat we online kunnen shoppen !Héél benieuwd naar de reportage over jouw in de wls !
héél fijne avond nog
liefs Kathy

Bonjade zei

Oh heb nu al weer zin in het mooie blad.....
Vind het luik juist super zo, helemaal in originele staat echt zoals ie van het huis in het dorp af komt.
Je aanwinsten zijn echt super.

Fijne avond

Liefs

Mijn Stijl zei

Sfeervol bij jullie.
Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe WLS, zag ook via FB iets voorbij komen.
Erg leuk dat je daar weer in staat.

Liefs,
Anita

Mirjam zei

Hoi Petra,
Wat mooi zo al die kaarsen bij elkaar! En je gordijntje in de keuken is echt heel leuk, wat kan dat veel doen voor de sfeer hè? En dan je luik, daar zou ik helemaal niets aan doen, even een flinke borstel erlangs om losse verf er af te vegen en een beetje schoonvegen en dan zo in de kamer laten staan. Hij staat daar prachtig zoals hij is...
Heerlijk toch hè, in de WLS... Ik ga hem snel halen...
Ik wens je een heel fijne dag,
Liefs, Mirjam

De Witte Lanteern zei

Je hebt prachtige kleuren uitgekozen voor je kaarsen. Hier ben ik 's avonds ook wel even bezig om kaarsjes aan te maken, meestal gewone waxinelichtjes hoor. Die komen zakken vol binnen en zijn ook zo weer op, haha.
Super dat luik! Niks meer aan doen, zou ik zeggen. Dat maakt 'm juist zo leuk, zo van het oude huis. Dat heeft net karakter en is apart.
Leuk dat je in de WLS staat! De laatste tijd vind ik ook veel van hetzelfde erin staan, dus koop 'm niet altijd meer. Maar nu ga toch even kijken...
Liefs, Peetje

Sober en Stijl zei

Wat heb je het toch sfeervol,ik ben zelf ook fan van kaarsen :-)je luik is prachtig zo!
Ik ben benieuwd naar de WLS, leuk dat je erin staat!
Liefs, Dorine

Anoniem zei

Hoi Petra,

Ik kan alleen maar zeggen MOOI, MOOI, MOOI. Nu ik je blogje ontdekt heb, zal ik af en toe eens komen rondneuzen voor wat ideetjes op te doen. Doe zo verder!!!
Groetjes,
Rita

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Hoi Petra, bedankt voor je berichtje, hrb je bij mijn blogs geplaatst want ik mis anders je berichten, en dat wil ik niet natuurlijk. Wat ziet het er mooi uit, en wat een mazzel he, zo,n oud luikje. Ik vind juist dat verweerde zo mooi, maar goed daar moet je wel mee kunnen leven natuurlijk. Kijk uit naar je berichten, groeten Pauline

inro soor zei

een hele lange leuke post! je hebt gave inkopen gedaan! die schalen zijn ook mijn favoriet:) je luik, is een gelukje zeg! ik zou m lekker in de kalkverf zetten, en die gaat vast nog heel vaak verschuiven, hahha ik waarschuw je alvast:)
super dat gordijntje, mij zal zoiets nooit lukken, kan helemaal niks op de naaimachine;(
he groetjes! inge R

Benita zei

Prachtig, het ziet er allemaal heel sfeervol uit! Ik heb dezelfde houten schaal van Hoffz en ben door jou meteen geïnspireerd geraakt! :) Groetjes!

De Meidenmuts zei

Hoi Petra,
Ik vind dat gordijn in je keuken toch zo leuk en zou het hier in mijn keuken ook best willen toepassen. Mag ik vragen of je het op een gordijn rails hebt gehangen of is het een span gordijn? Heb je het aan het aanrechtblad bevestigd?
Het staat heel mooi bij jou!

Groetjes Anita

Sanny zei

Hoi Petra,

Ik zag jouw stukje in WLS en ben meteen gaan zoeken op Blogger. Dat blog volg ik toch ook? waarom heb ik hier niks over gelezen? Blijkt dat je niet meer in m'n leeslijst staat. Raar! Ik ga je meteen weer toevoegen en je volgen.
Ontzettend leuk stuk trouwens in WLS. Ik denk dat het je een hoop nieuwe volgers gaat opleveren.

Lieve groetjes van een nieuwe ex-volgster :-)
Sanny

Home is where the heart is zei

Mooie foto's, ben vast niet de enige die dat heeft getypt :))
Taupe is ook mijn kleur en van de week mn voorraad weer eens aanvullen.
Fijne wek
lieve groet Brigitte

Huize Wisman zei

Hallo Petra,

ik heb je stukje in WLS gelezen. Wat een leuke bladzijde was dat! En je hebt echt een heel mooi blog. Ik was al volger van je geworden en ik ben heel benieuwd naar je volgende berichten. :)

Groetjes Deborah